Sławomir Wojtkowski


filozof, etyk, strateg, badacz i wielbiciel reklam

Robią dzieciom wodę z mózgu?

reklama klocków LEGO

Psychomanipulacje reklamowe już na trzylatkach? A czemu nie! Dzieci są przecież bardzo podatne na sugestie. – Reklamodawcy, w Polsce i na świecie, często wykorzystują swoją pozycję, łamiąc podstawowe zasady etyki – mówi w rozmowie z Wirtualną Polską Sławomir Wojtkowski, specjalista ds. reklamy i dyrektor Warszawskiej Szkoły Reklamy. Dzieci to szczególnie lubiana przez reklamodawców grupa nacisku.

Śmierć jeszcze nigdy nie była taka sexy

Śmierć jeszcze nigdy nie była taka sexy

Seksowne modelki przy trumnach – na taki pomysł kontrowersyjnego kalendarza wpadła jedna z polskich firm produkująca trumny. Bartłomiej Lindner z działu sprzedaży i marketingu mówi w rozmowie z Wirtualną Polską, że w ten sposób chcieli m.in. pokazać coś innego, czego w Polsce jeszcze nie było. Lindner zaprzecza, żeby był zgrzyt między piękną kobietą, a tym, że kładzie się ona na trumnie.

Kontrowersyjny plakat z Hitlerem

Hitler na reklamie

Fundacja Pro prowadząca antyaborcyjną kampanię z użyciem plakatu wielkoformatowego, na którym widnieje Adolf Hitler oraz rozszarpane ludzkie płody, szuka kolejnych miejsc, w których mogłaby umieścić swoje billboardy. Organizatorzy akcji są zadowoleni z jej dotychczasowych efektów. Przekaz, ze względu na jego drastyczność, budzi jednak silne kontrowersje.

Reklama dźwignią handlu... nieuczciwego

Reklama dźwignią handlu... nieuczciwego

Ile razy kupiłeś coś zupełnie niepotrzebnego? A może przepłaciłeś za rzekomo fantastyczną ofertę, bo nie przeczytałeś druku napisanego drobnym maczkiem? Powodem naszych nietrafionych zakupów często są reklamy, które po prostu wprowadzają w błąd. Nieuczciwych reklamodawców ściga Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta.

Czy reklama wojska ma sens?

zawód żołnierz - dołącz do najlepszych, obrazek źródło: wojsko-polskie.pl

Billboardy, ulotki, spotkania z kombatantami – taki jest plan kampanii „Tradycja zobowiązuje”. Specjaliści z branży uważają, że to chybione przedsięwzięcie. Reklama wygląda tak: marszałek Józef Piłsudski dekoruje bohaterów, obok widzimy powiększenie orderu Virtuti Militari i współczesnych polskich żołnierzy w pełnym bojowym rynsztunku. Jest jeszcze hasło i adres internetowy MON. Po co to wszystko?


-->