Sławomir Wojtkowski


filozof, etyk, strateg, badacz i wielbiciel reklam

Antyklerykałowie prowokują

Antyklerykałowie prowokują (fot. fundacja-asa.pl)

Czy papież Jan Paweł II, jeszcze jako Karol Wojtyła, miał konkubinę i dziecko? Sugeruje to, wprawdzie nie wprost, projekt plakatu wielkoformatowego, który przygotowuje fundacja Ateizm-Świeckość-Antyklerykalizm. Plakat ma zawisnąć, jeszcze przed kanonizacją Papieża Polaka, w Lublinie, o ile powiedzie się zbiórka pieniędzy na ten cel, prowadzona w internecie.

Reklama: między informacją a manipulacją

Reklama między informacją a manipulacją

Autorzy programu „Kto ma rację?”, emitowanego cyklicznie w telewizji Polsat Biznes, podjęli tym razem temat reklamy. Piętnastominutowa dyskusja, prowadzona przez red. Marka Wójcickiego, ogniskowała się wokół problemów moralnych, ale także strategicznych i estetycznych. Gośćmi programu byli Paweł Kowalewski z Komisji Etyki Reklamy oraz autor niniejszego tekstu.

Lwów reklamowy

Lwów reklamowy

Spacerując po Lwowie, siódmym co do wielkości mieście Ukrainy, można odnieść wrażenie, że jego mieszkańcy są otwarci i przyjaźnie nastawieni do reklam zewnętrznych, a władze miasta dobrze rozumieją potrzeby reklamodawców, zgadzając się na dużą liczbę tablic reklamowych oraz prowadząc liberalną politykę w zakresie ekspozycji rozmaitych perswazyjnych szyldów, banerów i innych komunikatów.

Przygody pewnej walizki

Przygody pewnej walizki

Choć w podróży najważniejszy jest podróżny, jego bezpieczeństwo i komfort, to bywa, że prawie równie ważny jest bagaż. Ponieważ to, co przewozimy, stanowi pewną wartość, powinno być zabezpieczone na najlepszym poziomie, na jaki nas stać. A jeśli niezawodność tego zabezpieczenia łączy się z trwałością, lekkością, funkcjonalnością i nowoczesnym designem – czego możemy chcieć więcej?

Nielegalny uśmiech tajemniczego leniucha

Tajemniczy uśmiech leniucha

Zadziwiające, jak dużo różnych rzeczy, zjawisk i zagadnień można powiązać tematycznie z reklamą. Jak wiele z nich można komentować i analizować patrząc z perspektywy reklamy, przez pryzmat medialnych komunikatów perswazyjnych. Na przykład… śmiech, tajemnice, lenistwo, skłonność do przestrzegania lub łamania prawa – jak mają się do współczesnej reklamy?


-->