Sławomir Wojtkowski


filozof, etyk, strateg, badacz i wielbiciel reklam

Kreatywnie o poważnych problemach

Kreatywnie o poważnych problemach

Na peronie stacji metra w Melbourne grupa wracających ze szkoły uczniów bawi się piłką. Jeden z chłopców biegnie za nią, ale tuż przed krawędzią peronu potyka się i wpada na tory. Nadjeżdża metro. Kadr na przerażoną twarz dziecka. Scena się urywa. Cięcie. Teraz widzimy sanitariuszy niosących do karetki ciało chłopca oraz idącą za nimi rozpaczającą matkę dziecka.

Anarchia w reklamie

Anarchia w reklamie

Poznańska sekcja Federacji Anarchistycznej zorganizowała happening pod hasłem „wieszamy poznańskie elity”. „O godzinie trzynastej wśród murów Starego Rynku rozbrzmiała Marsylianka, a następnie Niewidzialny Głos Rewolucji odczytał długą listę zarzutów, dobosz wybił rytm i jeden po drugim pojawili się na fasadzie budynku znani mniej lub bardziej panowie.”

Opener 2013 - targowisko promocji

Opener 2013 - targowisko promocji - , 000

Publiczność wielkich plenerowych koncertów rockowych to pielgrzymi kultury masowej przybywający tysiącami, często z bardzo daleka, aby przeżyć niezapomniane chwile i dobrze się zabawić. Ich wyśmienity nastrój, ale też gotowość do wydawania pieniędzy, są wykorzystywane przez organizatorów, sponsorów i inne firmy obecne na terenach festiwalowych.

Czy spoty reklamowe kręcone ukrytą kamerą są etyczne?

Mamy cię, konsumencie

Wyobraź sobie, że zaproszono cię do udziału w badaniu naukowym. Rozmowa ma się odbywać na 15. piętrze biurowca, decydujesz więc, że tym razem schody to nie jest dobra opcja. Naciskasz guzik i czekasz spokojnie na windę. Jednak gdy drzwi się otwierają, twoim oczom ukazuje się zamaskowany człowiek, który szarpie inną osobę, próbując ją udusić. Co tu się dzieje?!

„Królewskie” cieszy się z Legią

Królewskie cieszy się z Legią

Marka Królewskie przeżywa wraz z piłkarzami Legii wielkie dni. Jako jeden z najbardziej rozpoznawalnych sponsorów klubu, który właśnie wywalczył tytuł Mistrza Polski 2013, ta regionalna piwna marka angażuje się w różnego rodzaju działania mające podkreślić jej wsparcie dla Legii oraz wpisać się w euforyczną atmosferę mistrzowskiej fety kibiców z Łazienkowskiej 3.


-->