Sławomir Wojtkowski


filozof, etyk, strateg, badacz i wielbiciel reklam

Reklama w przestrzeni miejskiej

Reklama w przestrzeni miejskiej

“Współczesne procesy komunikowania są nierozerwalnie związane z obecnością w przestrzeni publicznej nośników reklamy. Reklama zewnętrzna (…) stanowi bardzo ważny element komunikacji społecznej. Dlatego jej funkcjonowanie winno dobrze wpisywać się w tkankę miejską i pozytywnie wpływać na wizerunek miejsca. Tak twierdzi Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej i nie sposób się z nią nie zgodzić.

Wojna z krasnalami ogrodowymi

Wojna z krasnalami ogrodowymi

Krasnale ogrodowe i ludzie żyli w symbiozie od wielu lat, dziesięcioleci nawet. Jedni respektowali prawa drugich, starali się nie wchodzić w sobie w drogę, a wielu przedstawicieli obu gatunków naprawdę szczerze się polubiło. Do czasu. Narastająca wzajemna niechęć, coraz częstsze zarzuty o wykorzystywanie, pasożytnictwo i samolubstwo doprowadziły do otwartego konfliktu.

99 najgorszych okładek płyt wszech czasów

Co ma wspólnego okładka płyty z reklamą? W przypadku albumu muzycznego okładka jest nośnikiem projektu graficznego i treści, które mają przyciągnąć uwagę i zainteresować potencjalnego słuchacza, oczarować go i zachęcić do kupna krążka. A właśnie na tym polega przecież oddziaływanie reklamy. Niestety, niektóre okładki działają dokładnie odwrotnie. Przyjrzyjmy się im.

Homofobiczna cenzura reklamy?

Homofobiczna cenzura reklamy

Reklama jak zwierciadło ukazuje kulturę współczesną. Nie omijają jej ważne spory współczesności, także światopoglądowe i etyczne: o aborcję, eutanazję, karę śmierci, in vitro… Nie dziwi więc, że reklama jest także polem bitwy o rozumienie homoseksualizmu – jego przyczyn, uwarunkowań, możliwości przezwyciężenia, miejsca we współczesnej kulturze i świecie, praw dla związków osób tej samej płci.

Złote reklamy radiowe ostatnich lat

Złote reklamy radiowe ostatnich lat

Co roku w Polsce odbywa się konkurs Klubu Twórców Reklamy, uważany za najbardziej prestiżowy. Przed nami edycja 2013, więc może na rozgrzewkę wsłuchajmy się w reklamy radiowe, które w trzech ostatnich latach zdobyły złoto w swojej kategorii. Przesłuchując spoty nagrodzone w konkursie na najlepsze radiowe kreacje reklamowe, nie sposób uciec od pytania o ich skuteczność.


-->