Sławomir Wojtkowski


filozof, etyk, strateg, badacz i wielbiciel reklam

Reklamy irytujące vs. reklamy zachwycające

Reklamy irytujące vs. reklamy zachwycające

Reklamy działają na nasze emocje, intelekt i wolę. Wywoływane przez reklamę emocje mogą być negatywne (np. irytacja, niechęć, przykrość) lub pozytywne (np. ulga, uciecha, duma), treści w niej przedstawione mogą być mętne i niejasne albo proste i zrozumiałe, a apele mogą skutkować podjęciem jakiejś aktywności (np. zakupowej) lub nie. A jak działają reklamy na zmysł estetyczny?

Contrex – historia marki w 99 reklamach drukowanych

Contrex – historia marki w 99 reklamach prasowych

O wodzie mineralnej Contrex zrobiło się ostatnio głośno w świecie marketingu (i nie tylko) ze względu na interesujące, nowatorskie i niezwykle atrakcyjne wizualnie eventy promocyjne zorganizowane w Paryżu, a obejrzane via YouTube przez miliony internautów. Okazuje się, że także reklamy drukowane tej marki są frapujące – zarówno te sprzed pół wieku, jak i z ubiegłego roku.

Co łączy Carlę Bruni i Serge'a Gainsbourg'a?

Co łączy Carlę Bruni i Serge'a Gainsbourg'a?

W pewnej prowincjonalnej miejscowości w Lotaryngii w połowie XVIII wieku odkryto bogate źródła wody mineralnej o niespotykanych walorach leczniczych. Znalezisko to przypisuje się niejakiemu doktorowi Bagardowi, nadwornemu lekarzowi króla Ludwika XV. Już w kilka lat później uzdrowisko Contrexeville stało się modne w środowisku francuskiej arystokracji.

Jak bez wysiłku schudnąć na wiosnę?

Jak bez wysiłku schudnąć na wiosnę

Odpowiedź jest łatwa: trzeba pić dużo wody mineralnej. Ale nie byle jakiej. To powinna być woda marki Contrex. Owszem, ta popularna we Francji marka jest wprawdzie trudno dostępna w Polsce, ale warto ją zdobyć, bo… bardzo ciekawie się promuje. Jej specjalnością w ostatnim czasie są wyjątkowo udane uliczne eventy łączące działania ambientowe z happeningiem.

Film, Video, Foto 2013

Film Video Foto 2013

Łódzkie targi fotograficzno-filmowe chyba powoli przechodzą do historii. Zanikają. Jak wiele innych imprez wystawienniczych, dla których organizatorzy nie potrafią znaleźć nowej formuły. Brak nowatorskich rozwiązań sprawia, że to, co potrzebuje ewidentnej zmiany, pozostaje niezmiennie sztampowe i przewidywalne, tkwi ciągle w latach 90. XX wieku.


-->