Sławomir Wojtkowski


filozof, etyk, strateg, badacz i wielbiciel reklam

Puszcza Mariańska i jej reklamy

reklama w puszczy mariańskiej

Puszcza Mariańska to nazwa miejscowości leżącej w południowo-zachodniej części województwa mazowieckiego, w powiecie żyrardowskim. Ulice tej niewielkiej osady ukazują nie tylko typowe dla mazowieckiej prowincji przejawy aktywności reklamowej lokalnych przedsiębiorców, ale także symptomy kilku uciążliwych chorób toczących polską reklamę małomiasteczkową.

Prank marketing

prank marketing

Prank (z ang.) to psota, psikus, wybryk, figiel. Prank marketing jest ostatnio na fali, a reklamy i filmy promocyjne, wykorzystujące przemyślnie zainscenizowane sytuacje w przestrzeni publicznej i kręcone z ukrytych kamer, są trendy. Sięgają po nie giganci rynku, ale są one też szansą dla mniejszych firm, bo często od wysokości budżetu na produkcję ważniejszy jest sam pomysł.

Shop! In the name of love…

Shop! In the name of love…

Valentine’s Day to zawsze dobra okazja do zwiększenia sprzedaży. Także, a może nawet szczególnie, w Wielkiej Brytanii, gdzie to święto ma dłuższą tradycję niż u nas. Czy walentynkowe reklamy prasowe Wyspiarzy są oryginalne? Do czego namawiają i do czego się odwołują? Czym różnią się od polskich? Już z prostej ilościowej analizy przekazów prasowych wynika, co najczęściej kupuje się na Wyspach jako dowód miłości.

Stacze

stacze - żywe reklamy

W związku z daleko idącymi ograniczeniami w zakresie ekspozycji reklam zewnętrznych, jakie wprowadzają władze lokalne niektórych miast, swoiste odrodzenie przeżywają żywe reklamy, stacze, naganiacze, ludzie obwieszeni plakatami, banerami czy też trzymający drogowskazy, czasami dodatkowo nawołujący, nagabujący przechodniów, względnie rozdający ulotki.

Zakopane zimą w 99 reklamowych odsłonach

Zakopane zimą w 99 reklamowych odsłonach

Zakopane to zimowa stolica Polski. Przyjeżdża tu w każdym sezonie zimowym kilkaset tysięcy gości. Zazwyczaj zamożniejszych, sytuowanych powyżej średniej krajowej. Górale się bowiem cenią, ich podejście do turystów i narciarzy jest ultrakomercyjne. Wzmożony ruch u podnóża Tatr w grudniu, styczniu i lutym każdego roku przyciąga więc także reklamodawców.


-->