Sławomir Wojtkowski


filozof, etyk, strateg, badacz i wielbiciel reklam

Internauci kontra Heyah

slabo, slabiej, heyah

Styczniowa kampania reklamowa Heyah, wykorzystująca jako swoistego rekomendanta nowej oferty postać Lenina, nie tylko wzbudziła liczne protesty, ale okazała się być także silnie inspirująca! Szczególnie dla internautów. Prześmiewcze parodie reklam publikowane w sporej ilości w sieci zmusiły właściciela marki do wycofania kontrowersyjnych przekazów z mediów.

Lenin nową twarzą Heyah

heyah i lenin

W kampanii promującej nowe pakiety tanich rozmów w sieci Heyah wykorzystano postać Lenina. Co prawda użyto jego wizerunku w sposób raczej prześmiewczy i groteskowy, ale i tak reklamy spotkały się z ostrym sprzeciwem społecznym. Wrze na forach internetowych. Liczba skarg, które wpłynęły do Komisji Etyki Reklamy jest najwyższa w historii.

Mniej seksu w miejskim autobusie

Mniej seksu w miejskim autobusie

Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie stworzył „katalog reklam niepożądanych”. Jak tłumaczy dyrekcja ZTM chodzi o to, żeby przestrzeń w środkach transportu była jak najbardziej przyjazna pasażerom, w tym dzieciom. Ewentualna ekspozycja reklam kontrowersyjnych pod względem formy, treści czy zastosowanych środków perswazji ma być poddana dodatkowym obostrzeniom.

Wpadnijmy w Piłkoszał!

Coca-Cola, Warszawo wpadnij w piłkoszał!

Pod takim hasłem w Polsce ma miejsce międzynarodowa kampania Coca-coli „Let’s get crazy” promująca tę markę jako sponsora Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012. Celem kampanii jest zachęta do aktywnego kibicowania i uczestnictwa w tym wydarzeniu wszystkich fanów futbolu, którzy mają szansę przy tej okazji odkryć bardziej szaloną stronę swojej natury. Oczywiście z butelką Coca-coli w ręku.

Wszyscy jesteśmy gospodarzami

feel like at home euro 2012

Późno, bo późno, ale jest. Rządowa kampania przed Euro 2012 skierowana jest do Polaków, ale i do kibiców z zagranicy. Ukazuje ona pozytywne efekty, które możemy uzyskać, jeśli przywitamy naszych gości ciepło i przyjaźnie. Stara się także kreować dobrą atmosferę nie tylko piłkarskiego święta, ale po prostu historycznego wydarzenia, które wielu Europejczyków będzie długo wspominać. Oby jak najlepiej!


-->